In de nacht van zaterdag op zondag, 16 juni 2019, begonnen bij de Maassilo in Rotterdam-zuid voor een nachtwandeling van 40 km naar Den Haag centrum. Deze tocht is de Nacht van de Vluchteling. Mijn wandelkennis ging niet mee, dus alleen gewandeld. Door het centrum en noorden van Rotterdam gewandeld. Een eerste stop bij een hockeyvereniging.
Na ca. 12 km bij metrostation Rodenrijs kreeg ik last van mijn rechterschouder, het doorhangen van mijn rugzak. Uiteindelijk nog ruim 23,5 km gewandeld tot in Delft-zuid. Na een ontbijt en pauze van een uur, ben ik door de organisatie afgezet op treinstation Delft.

