Wandeling Krimpen a/d IJssel > Lekkerkerk

Bezoeken: 155

Vanmiddag heb ik na een boodschap in Krimpen aan den IJssel een mooie wandeling terug naar huis in Lekkerkerk gemaakt. Begonnen bij winkelcentrum de Crimpenhof en via de Buys Ballotsingel en Vincent van Goghlaan naar Lansing-Zuid gewandeld. Net voor de bebouwing rechtsaf het fietspad evenwijdig aan de N210 genomen. Wat verderop een wandelpad door het groen gewandeld tot aan de rotonde bij de Krimpenerbosweg. Via het viaduct onder de N210 richting de Surfplas. Voor deze plas linksaf langs het strandje en speelplaats voor kinderen gewandeld. Rechts en linksaf een onverhard graspad op. Iets verderop bij een bankje op een vlonder bij een waterplas even gepauzeerd.

Daarna dit onverharde pad verder gewandeld. Met de bochten meegewandeld en bij het einde tweemaal rechtsaf en het fietspad “krilpad” richting Krimpen aan de Lek gepakt. Net voor het dorp linksaf en via enkele bochten gewandeld richting Lekkerkerk. Via een mooie bomenlaan met uitzicht op de voetbalvelden en verderop de N477 overgestoken en Tiendweg-west opgegaan. Dit verharde pad door de polder Krimpenerwaard enige tijd gevolgd tot aan het Kooipad. Hier rechtsaf gegaan. Langs de weg diverse schapen en paarden in het weiland gezien. Het Kooipad heb ik gevolgd tot aan het einde en linksaf de dijk op. De dijk langs rivier “de Lek” gevolgd tot in Lekkerkerk. Afstand 9,35 km.