Crimpenerhout & Loetbos

Bezoeken: 50

Vandaag met een groep van zeven wandelaars van mijn facebookgroep Wandelen in de Krimpenerwaard en Alblasserwaard een korte rondwandeling door de Crimpenerhout en het Loetbos gewandeld.

Rond 11 uur vanochtend verzameld bij restaurant Noosa Waterfront gelegen aan de Surfplas. Met de rug naar het restaurant rechtsaf en bij de kruising linksaf geslagen, een fietspad langs de Surfplas. Dit asfaltpad gevolgd tot de eerste T-splitsing en hier rechtsaf richting Krimpen a/d Lek gewandeld. Voor de dorpsrand linksaf asfaltpad richting de Tiendweg-West. Met uitzicht op de voetbalvelden linksaf een schelpenpad door het groen. Dit enige tijd gevolgd en op enkele splitsingen rechtdoor gelopen. Bij een kruising met een asfaltpad rechtsaf en dit pad gevolgd tot bij Breekade/Viersprong.

Hier de provinciale weg N210 overgestoken en een brug over gegaan. Vervolgens een smal schelpenpad evenwijdig aan fietspad gelopen. Bij een splitsing met asfaltpad linksaf. Dit pad door het Loetbos steeds rechtdoor gelopen en uiteindelijk net voor de rotonde linksaf viaduct onder de N210 doorgewandeld. Op de splitsing bij de Surfpad rechtsaf en kort daarna linksaf tot aan restaurant Noosa Waterfront. Volgens een stappenteller vandaag 6,2 km gewandeld. Mijn app Runkeeper vergeten aan te zetten, dus geen kaartje.

Na afloop met zijn vijven nog wat gedronken en gegeten bij Noosa Waterfront.