Zaageiland

Bezoeken: 10

Vandaag met een wandelkennis op eiland ‘De Zaag’ gewandeld. Ons beginpunt was bushalte Zaag, Krimpen a/d Lek. Vanaf hier een stukje over de dijk, linksaf brug over en linksaf naar het beginpunt van deze route.

Door het hek, rechtdoor en aan het einde rechtsaf. Daarna direct linksaf over het onverharde pad. Aan het einde rechtsaf en langs een vogelkijkscherm. Aan het einde rechtsaf een graspad langs rivier de Lek. Hier waren een aantal stukken weg, maar we konden wel verder wandelen. Met de bocht mee, brug over en een fuut gezien. Langs een aantal knotwilgen die gesnoeid waren. Bij de T-splitsing linksaf een breed karrespoor. Bij de eerste opening even gepauzeerd bij een strandje aan de Lek. Na deze pauze doorgelopen tot het einde en nog even gezeten bij twee bankjes met uitzicht op Rotterdam en een houten boot.

Vervolgens dezelfde weg terug. Alsmaar rechtdoor, bij de T-splitsing nu rechtdoor en bij de kruising ook rechtdoor. Een onverhard pad langs wat industrie achter een hek. Na deze kruising ca. 800m rechtdoor en bij een splitsing linksaf. Wat verder door een houten hek naar de Kleine Zaag. Door een open veld, langs een paar grazende koeien en vervolgens een onverhard pad langs het water en met zicht op de Lekdijk.

Na een paar honderd meter over een onverhard pad bij een splitsing rechtsaf en over een grasveld heen. Het bankje wat vol in de zon stond genegeerd en wat verderop in de schaduw nog even gepauzeerd. In het veld liep een fazant. Na deze stop met de klok mee het onverharde pad vervolgd. Langs rivier de Lek en wat verder langs de rand van de open weide. Dit gevolgd tot aan een houten hek. Daarna rechtsaf tot aan de Beverbrug en de trap naar boven genomen. Boven een mooi uitzicht op rivier de Lek en Zaageiland. Hierna weer terug naar beneden en het graspad uitgelopen tot een T-splitsing. Hier linksaf en hetzelfde rechte pad ca. 800 meter gevolgd tot aan ons beginpunt.

Vandaag ca. 5,3 km in twee lusjes gewandeld over Zaageiland.