Wandeling Molens van Kinderdijk

Bezoeken: 59

Vanochtend om 10:00 met het voetveer overgevaren van Lekkerkerk naar Nieuw-Lekkerland. Na wat bedrijven de dijk op en na de kerk direct rechtsaf een verharde weg evenwijdig aan de Lekdijk. Na een rotonde de autoweg overgestoken en een verhoogd fietspad op gewandeld. Na de bebouwde kom mooi uitzicht op rivier de Lek en mijn dorp Lekkerkerk. Dit fietspad een paar kilometer gevolgd tot de souvenierwinkel in Kinderdijk. Linksaf de dijk af en Nederwaard op richting de molens van Kinderdijk. Bij het bezoekerscentrum vlak voor de molens van Kinderdijk cappuccino gedronken.

Daarna op het fietspad links gelopen vanwege de vele toeristen die met de boot of bus naar Kinderdijk waren gekomen. Na de museummolen Nederwaard, linksaf het onverharde natuurpad op gewandeld. Dit gevolgd tot het einde, rechtsaf en direct linksaf brug over. Na de brug direct links naar museummolen Blokweer. Na deze molen een graspad langs de Groote- of Achterwaterschap en heerlijk rustig verder het Floris V-pad gevolgd. Aan het einde bij een brug rechtsaanhoudend (dus niet het Floris V pad volgen) tot een picknickbank voor mijn lunch.

Na een korte pauze het fietspad richting de witte molen gevolgd en langs de volkstuinen gewandeld. Grote brug over en linksaf fietspad langs de witte molen en haven. Aan het einde rechtsaf en direct linksaf de Hoge Brug over. Hierna rechtsaf het graspad langs het Groote- of Achterwaterschap gewandeld. Dit pad ruim 1,5 km gevolgd en op een splitising linksaf een asfaltpad langs knotwilgen. Langs een hek en aan het einde rechtsaf Elzenweg. Na het appartementencomplex linksaf het hondenbos in. Aan het einde rechtsaf tiendweg en eerste brug linksaf. Via Nieuw-Lekkerland terug naar het voetveer gewandeld. Afstand vandaag 11,9 km.