Zaageiland

Bezoeken: 35

Vandaag samen met Willy van facebookgroep Wandelen in de Krimpenerwaard en Alblasserwaard gewandeld op eiland de Zaag. Op de parkeerplaats voor de ingang stond zij op mij te wachten. Afstand 5,25 km.

Langs de fietsenrekken en door het hek naar achteren gewandeld. Op de splitsing rechtsaf en direct linksaf een graspad op. Aan het einde rechtsaf en langs een vogelkijkscherm. Vervolgens met de bocht mee naar rechts langs rivier de Lek gewandeld. Met de bocht mee en aan het einde linksaf een breed karrenspoor. Dit gelopen tot het einde en twee bankjes met uitzicht op de Arc van Noah. Hierna hetzelfde pad teruggelopen, splitsing naar rechts genegeerd en rechtdoor gewandeld tot splitsing waar wij waren begonnen.

Hier rechtdoor een onverhardpad langs een autosloophandel en andere industrie. Na zo’n 800 meter op een splitsing linksaf en wat verder door een houten hek naar de Kleine Zaag, het tweede lusje op dit eiland. Na een open weide een smal pad langs het water en bosgebied. Aan het einde rechtsaf een open weide met een bankje. Wat verderop passeerden wij een aantal koeien. Hierna een smal onverhard pad en met de bocht mee naar rechts en langs rivier de Lek. Wat verder weer over de open weide. Dit gevolgd tot een houten hek en rechtsaf langs de Beverbrug. Bij de splitsing weer linksaf en 800 meter hetzelfde pad terug naar ons beginpunt.